Uživatelé si mohou stěžovat na kvalitu nebo způsob poskytování sociálních služeb, aniž by tím byli jakýmkoli způsobem ohroženi. Zařízení za tímto účelem má stanovena a uplatňuje vnitřní pravidla, se kterými jsou seznámeni uživatelé i zaměstnanci.
Jak si stěžovat
Naše organizace Křídla pro pěstouny, z.s. považuje všechny stížnosti a připomínky za cenné podněty, které nám pomáhají zvyšovat kvalitu našich služeb, zlepšovat přístup našich pracovníků, uvědomit si chyby, které jsme sami neviděli a tím zajistit jejich nápravu.
Tímto garantujeme klientovi, že mu stížnost nebude na újmu, kvůli stížnosti nebude jakýmkoli způsobem ohrožen, a to i ani v případě, kdy se stížnost ukáže jako nedůvodná.
Připomínky a stížnosti je možné podávat na chování a přístup pracovníků, na organizaci akce, na plánování, realizaci či zhodnocení služby, dodržování písemných postupů a metodik a na plnění dohody o výkonu pěstounské péče.
- Stížnost – je vyjádřená nespokojenost či nesouhlas s kvalitou, způsobem nebo jednáním pracovníka při poskytování služby, kterou klient označí jako stížnost,
- Připomínka – jedná se o podání, jehož podstatou je upozornění na nedostatky, které se přímo netýkají individuálních zájmů osoby, která připomínku podává,
- Návrh – jedná se o podání, které obsahuje určitou nabídku nebo je podnětem na zlepšení služby (klient navrhuje konkrétní řešení);
- Podnět – jedná se o podání, které obsahuje informace na zlepšení určité činnosti, postupů nebo určitého stavu věci (klient nenavrhuje konkrétní řešení).
Způsob podání stížnosti
Písemně na adresu kanceláře organizace:
Křídla pro pěstouny, z.s.
B. Němcové 176
538 51 Chrast
Emailem na kontaktní adresu: info@kridlapropestouny.cz
Emailem nebo ústně kterémukoliv pracovníkovi naší organizace. Při ústním předání stížnosti či připomínky je vhodné, aby klient zdůraznil, že jde o stížnost či připomínku. Každý pracovník má povinnost si stížnost zapsat a předat ředitelce organizace.
Stížnost je možné podat i anonymně, případně žádat o anonymní vyřízení stížnosti.
Další možnosti si stěžovat:
Pokud se klienti domnívají, že jejich stížnost nebyla řádně vyřízena či jsou vážně nespokojeni se službami a chováním pracovníků organizace Křídla pro pěstouny, z.s., mají možnost obrátit se se svou stížností na:
Krajský úřad Pardubického kraje, vedoucí oddělení sociálně-právní ochrany dětí, který nám udělil souhlas k pověření k SPOD, Komenského náměstí 120, Pardubice
Veřejný ochránce práv – Ombudsman, písemně na adresu: Veřejný ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno; elektronicky na adresu: podatelna@ochrance.cz; či pomocí interaktivního formuláře na webových stránkách: www.ochrance.cz
Vyřizování stížností
Stížnost je vyřízena v co nejkratším termínu, nejdéle do 30 dní.
- Stěžovateli, který požádá o písemné vyjádření stížnost bude vždy vyhověno.
- Anonymní stížnost bude prošetřena a může sloužit jako podnět k projednání možné změny v pracovním týmu.
Naši sponzoři
Křídla pro pěstouny z.s.
Podlažice 111, Chrast u Chrudimě, 53851
IČ 01317938
Kancelář Chrast:
Chrast, Boženy Němcové 177, 538 51
Kontakty:
info@kridlapropestouny.cz
+420 723 211 095